logo

Zimowa Magurka czyli tarcie tyłkiem po lodzie
relacja

Sobotnia impreza u znajomych, których pozdrawiamy (heyah;-)!), obficie wpłynęła na naszą kondycję. Dokładając do tego jedyne - 17 stopni mrozu. Dokonaliśmy niemożliwego!!!! A było to tak:

Polska | Beskid Mały | śląskie | Bielsko-Biała - 2014-02-17 11:24:25 Czytaj więcej...
Szyndzielnia -  wyprawa pod kolejką

Szyndzielnia - wyprawa pod kolejką

Miała być noworoczna, jednak była trochę później. Miała być łatwa i przyjemna, była stosunkowo ciężka, ale dalej przyjemna. Długo oczekiwana, tradycyjna wycieczka na Szyndzielnie. Śnieg zagościł w górach na dobre, to że było go, aż tyle przerosło nasze oczekiwania. Na dole kolejki nie spodziewaliśmy się takich warunków :) Nic nie wskazywało na metrowe warstwy nie ubitego śniegu.

Polska | Beskid Śląski | śląskie | Bielsko-Biała - 2014-02-17 20:45:31 Czytaj więcej...
Łeba
relacja

W Lęborku musimy odnaleźć drogę nr 214. Najaprościej dostać się do ronda "Solidarności" i na nim znajduje się drogowskaz na Łebę. My cały czas podążamy drogą 214, mijamy Nową Wieś Lęborską, tutaj droga zakręca o 90 stopni w prawo, aby po chwili łukiem znowu obrać kierunek północny. W Wicku trasa krzyżuje się z drogą nr 213, my kierujemy się na Łebę. Mijamy Charbrowo, Steknicę. W tych okolicach, można podziwiać, po lewej stronie, ruchome wydmy. Przed Łebą mamy malutkie rondo i przejazd kolejowy, wjeżdżamy do miasteczka ulica Kościuszku (główna ulica w Łebie). W nieodległych czasach z Lęborka jeździł pociąg do Łeby (kiedyś było nawet bezpośrednie połączenie z Bielska-Białej). Jednak urodził się bardzo dobry i trafny pomysł na szynobus. Co z tego jak się zepsuł i nie ma pomysłu jak go naprawić.

Polska | | pomorskie | Łeba - 2014-02-24 13:43:25 Czytaj więcej...
Zamek w Będzinie
relacja

Dość niespodziewana wyprawa na podbój będzińskiego zamku. Ciekawe, czy ktos słyszał o zamku w Będzinie? Lokalizacja jest niesamowita - przedwojenna zabudowa miasteczka handlowego, dość mocno zurbanizowana. W centrum tego wszystkiego stoi sobie od wieków niesamowity zamek. Muszę przyznać, że Rafał staje się łowcą takich perełek.

Polska | | śląskie | Będzin - 2014-03-19 08:02:55 Czytaj więcej...
Wycieczka na Leskowiec
relacja

Z Bielska kierujemy się na droge na Suchą Beskidzką. Są w zasadzie dwa rozwiązania, aby tam się znaleźć. Pierwsze, drogą przez Żywiec (przejazd przez rondo, następnie drogowskazy kierują nas na drogę na Suchą, uwaga na skręt w lewo w Żywcu! droga 946). Drugie rozwiązanie prowadzi przez przełęcz Przegibek wzdłuż jeziora Międzybrodzkiego). Oczywiśćie są to opisy powierzchowne w tym momencie i lepiej zapoznać się z mapą. Nasza interaktywna mapa pokazuje jedynie przebieg wejścia na Leskowiec. Wracając do tematu, jesteśmy na drodze 946 na Suchą Beskidzką, za miejscowością Las znajduje się droga w lewo na Krzeszów. Radzę jej nie przegapić, gdyż można niepotrzebnie nadrzucić parę kilometrów.

Polska | Beskid Mały | małopolskie | Andrychów - 2014-03-26 11:01:13 Czytaj więcej...
Szyndzielnia, czyli Saharą do góry...
relacja

Gorąca herbata w termosie, ciepłe rękawiczki, dobre obuwie, czapka z Croppa, zmarnowani po sylwestrze, starsi o rok. Jednym słowem sezon zapoczątkowany. Szyndzielnia staje sie pierwszym wyzwaniem, oczywiście punktem kulminacyjnym jest Sahara, która staje się o tej porze prawdziwą śnieżną pustynią, przy której oazą jest Żywiec kilkaset metrów dalej.

Polska | Beskid Śląski | śląskie | Bielsko-Biała - 2014-04-06 17:06:13 Czytaj więcej...
Błatnia 2006
relacja

Na malowniczym szczycie Błatniej (917 m) znajduje się ładna hala z rozległym widokiem niemal we wszystkich kierunkach i pięknie położone na skraju polany schronisko.

Polska | Beskid Śląski | śląskie | Bielsko-Biała - 2014-04-06 17:14:34 Czytaj więcej...
Babia Góra - majowa tradycja...
relacja

Do tradycji zaczyna należeć majowy wypad na Babią Górę. Północne, ośnieżone stoki Babiej Góry fascynują nie jednego z Nas. Nie bez przyczyny szczyt ten jest nazywany "Królową Beskidów". Tym razem w roli "pierwszy raz w swoim życiu", występuje Marek. I to jego pierwsza wyprawa na Babią, mam nadzieję, że nie ostatnia.

Polska | Beskid Żywiecki | małopolskie | Zawoja - 2014-04-06 17:15:56 Czytaj więcej...
Czerwone Wierchy, czyli widzę to przez mgłę...
relacja

Mocny zespół z "Presettingu". Najtwardsi z najtwardszych! Ruszamy na podbój kolejnych dwutysięczników! Trasa wycieczki prezentuje się zadowalająco. Rekompensatą włożonego wysiłku mają być widoki z Czerwonych Wierchów. Czy jednak było nam to dane???

Polska | Tatry | małopolskie | Zakopane - 2014-04-06 17:19:54 Czytaj więcej...
Budapeszt
relacja

Dość okazyjnie udało mi się zwiedzić kilka zakątków w Budapeszcie. Pierwszy w życiu wyjazd służbowy. Mimo wręcz niewykonalnej misji nauczenia Węgrów obsługi pewnego, specyficznego programu do filmowania animacji, udało się po części zaspokoić instynkt poznawczy. A jest co zwiedzać i poznawać. Sami Węgrzy są przyjaźnie nastawieni, w pociągu udało mi się nawet rozegrać niesamowite partie pojedynku szachowego z 60 letnią Węgierką. Szkółka szachowa z podstawówki, jednak procentuje...

Węgry | | | Budapeszt - 2014-04-06 17:21:17 Czytaj więcej...
Morskie Oko 2006
relacja

1:30 Coś dziwnie zaczyna drgać i wydać trzykanałowe dźwięki. Connecting People się odzywa... Podobno nie można się od razu "zrywać" w takich sytuacjach, gdyż wg Indian, można zgubić swojego ducha. Teraz przynajmniej będę wiedział kiedy go zgubiłem... O 02.20 jedzie PKS do Zakopanego. Jedzie, albo przynajmniej ma jechać. Przykra by to była niespodzianka jakby się nie pojawił na płycie dworca. Jednak pojawił się i to punktualnie! Wcześniej na dworcu pojawili się Ania z Bartkiem. Wpakowaliśmy cały dobytek do autobusu i zakosztowaliśmy drzemki. Autobus był na miejscu po 5.00. Zakopane uśpione, jedynie "pokojowi" naganiacze się kręci. Taksówką dotarliśmy na Pardałówkę. Tutaj czeka na Nas Agula ;-). Krótka drzemka, poranna kawa i ruszamy w trasę.

Polska | Tatry | małopolskie | Zakopane - 2014-04-06 17:24:46 Czytaj więcej...
Łeba i Lębork
relacja

Cel wyprawy, tym razem bardzo szczytny i nieporównywalny do innych, prezentowanych na 2be inspired... Nie jest to żaden szczyt górski, żaden obiekt. Jest to niesamowity człowiek, którego zna połowa Lęborka, pedagog który wykształcił kilka pokoleń w tym mieście. Śmiało można go nazwać "podróżnikiem", gdyż każdy odłożony grosz wydawał na podróże. Nieprzeciętna wiedza geograficzna i ogólna robi do tej pory niesamowite wrażenie. Spotkanie dla wszystkich bardzo budujące. Nasz śp.przyjaciel - Krystian.

Polska | | pomorskie | Łeba - 2014-04-08 21:50:14 Czytaj więcej...
Darłowo
relacja

Zasłużony urlop. Brzmi raczej nieźle, jednak po głębszym spojrzeniu na to zjawisko, 3 dni wolnego, teoretycznie bezpłatnego, daje do myślenia. Jednak nie o tym będzie pisane w tej relacji, bo każdy ma taki urlop na jaki sobie zapracował ;). Lipiec na prawdę sprzyjał ludziom żyjącym z turystyki, w każdym tego słowa znaczeniu. Rekordowe temperatury, słoneczne dni i ... ...3 dni zasłużonego urlopu, czyli wyjazd do rodzinki nad morze!

Polska | | zachodniopomorskie | Darłowo - 2014-04-12 22:39:07 Czytaj więcej...
Rysy - najwyższy szczyt w Polsce
relacja

24 września jest datą ważną, o ile nawet nie najważniejszą w historii moich, i zapewne nie tylko moich przygód z górami. Śmiało można powiedzieć, że największa wyprawa w tym roku ( świadczy to jednak o tym, że najlepsze jeszcze przed nami ;) ). Przygotowania logistyczne trwały długo, uwzględnione zostały nawet takie czynniki jak jesienne wykopki ziemniaków naszego kierownika, zawody snowbordowe w Nowym Targu. Burek panował nad sytuacją i wszystko zostało perfekcyjnie zapięte na ostatni guzik. Wyruszyliśmy na Rysy!

Polska | Tatry | małopolskie | Zakopane - 2014-04-13 16:55:50 Czytaj więcej...
Babia Góra - mgła...
relacja

Długo oczekiwany wypad na Babią Górę w końcu doczekał się spełnienia. Cały komplet: 13-osobowa ekipa w tym 7-brunetów, 3-blondynki, 2-brunetki oraz 1-blondyn, grupa wybrana losowo z milionowej grupy ludzi. Piękni, młodzi, wysportowani, pasjonaci zdobywania górskich szczytów. Niejedne z nich stąpał po Andach i nie jedno opalało się na szczytach Alp, ale nie o ich sukcesach będzie tu pisane.

Polska | Beskid Żywiecki | małopolskie | Zawoja - 2014-07-05 16:33:04 Czytaj więcej...
Błatnia - Grzybobranie
relacja

W piękny, niedzielny poranek udaliśmy się na Błatnią w celach rekreacyjnych. Dzień zapowiadał się pięknie. Pomyśleliśmy: w taką pogodę na pewno uzbieramy mnóstwo grzybów, a jak było naprawdę?

Polska | Beskid Śląski | śląskie | Bielsko-Biała - 2014-07-14 21:53:00 Czytaj więcej...
Babia Góra - epoka lodowcowa...
relacja

Urodziła się nowa tradycja, związana z wypadami na Babią Górę - zimowe "ekspedycje" na Diablak. Pierwsza miała miejsca niedawno, bo 11 marca 2007r. Warunki wyśmienite, piękna słoneczna pogoda i ok. 90 cm ubitego śniegu. Zima w górach raczej nas nie zawiodła, scenerie mroźno-lodowe. Podejście zaczynamy od parkingu na Krowiarkach, czerwonym szlakiem w stronę Diablaka.

Polska | Beskid Żywiecki | małopolskie | Zawoja - 2014-08-28 22:20:20 Czytaj więcej...
Rysy od strony  słowackiej

Rysy od strony słowackiej

O trasie na Rysy od strony słowackiej wiele osób mówiło, że jest przyjemniejsza niż od strony polskiej. Jest również mniej wymagająca i mniej monotonna. Oczywiście, aby to ocenić należy przebyć obie trasy. Tomek i ja mieliśmy okazję być na Rysach od strony polskiej. Dorota z Piotrem odnotują swoje pierwsze zdobycie najwyższego szczytu Polski.

Słowacja | Tatry | | Strbskie Pleso - 2014-09-16 16:07:46 Czytaj więcej...
Magurka przez Czupel
relacja

Wiosenna pogoda nie płatała żartów, mimo prima aprilisu. Bezchmurne niebo i ciepłe słoneczko towarzyszyły nam przez cały dzień. Najpierw "niebieską strzałą" dostaliśmy się do Łodygowic, tutaj biegnie czerwony szlak, aż do Międzybrodzia.

Polska | Beskid Mały | śląskie | Bielsko-Biała - 2014-09-25 21:47:14 Czytaj więcej...
Zamek w Mosznej
relacja

Miejscowość Moszna położona jest około 30 km od Opola, na trasie w kierunku Prudnika i Głuchołaz. My oczywiście poruszaliśmy się autostradą A4 i zjechaliśmy na drogę 409 do Krapkowic. Przejeżdżając przez pobliskie wioski dotarliśmy do Mosznej. Niezastąpiona w takich przypadkach jest nawigacja GPS. Niestety dojazd pod samą bramę jest niemożliwy (teoretycznie), można jednak skorzstać z pobliskich parkingów. Do zamku prowadzi asfaltowa droga wzdłuż walących się murów i stawu. Jak się okazało wstęp do kompleksu zamkowego jest płatny, my dziwnym zbiegiem okoliczności weszliśmy na teren kompleksu gratisowo. Również za zwiedzanie wnętrza zamku należy dodatkowo zapłacić (5zł). Zwiedzanie odbywa się w określonych godzinach i po uzbieraniu się grupy chętnych.

Polska | | opolskie | Moszna - 2014-10-16 17:09:04 Czytaj więcej...
Sarnia Skała
relacja

Zaczynamy w Dolinie Strążyskiej, tutaj też zaczyna się Tatrzański Park Narodowy, więc musimy nabyć bilety w kasie. Czerwonym szlakiem podążamy w stronę Polany Strążyskiej. Szlak prowadzi wzdłuż Strążyskiego Potoku, poprzez las. Płynący potok zmienia jedynie strony względem szlaku. Raz towarzyszy nam po prawej stronie, aby po chwili znaleźć się po lewej stronie. W związku z tym przekraczamy mnóstwo drewnianych mostków.

Polska | Tatry | małopolskie | Zakopane - 2014-10-23 15:49:53 Czytaj więcej...
Zamek w Żywcu
relacja

Wycieczka do nieodległego Żywca i miłe chwile spędzone na zwiedzaniu zamku oraz pięknego parku.

Polska | | śląskie | Żywiec - 2014-10-23 16:04:09 Czytaj więcej...
Zamki na drodze z południa na północ
relacja

Nasza podróż przebiega bursztynową trasą szybkiego ruch A1, łączącą północ z południem. Zwiedzanie zamków tej trasie połączone było z wyprawą nad nasze polskie morze. Stworzyłem małą poglądową mapę z miejscami, do których trafiliśmy lub też chcieliśmy trafić ;) Niezastąpiona w takich przypadkach jest nawigacja GPS. Zaczynamy z Bielska-Białej...

Polska | | śląskie | Bielsko-Biała - Lębork - 2014-10-24 14:45:29 Czytaj więcej...
Pętla Beskidu Śląskiego
relacja

Do Wapienicy (Zapora) można dotrzeć autobusem miejskim MZK nr 16. Użycie własnego transportu troszkę zmienia sytuację, gdyż wycieczkę rozpoczynamy w Wapienicy, a kończymy w Cygańskim Lesie (czerwona i niebieska chorągiewka na mapie), a oba punkty są dość odległe od siebie. Więc aby powrócić z Cygańskiego Lasu musimy wykorzystać autobusy miejskie lub czeka nas dłuższy spacer. Reasumując - dojazd linią nr 16 do Wapienicy (Zapora).

Polska | Beskid Śląski | śląskie | Bielsko-Biała - 2014-10-24 14:54:54 Czytaj więcej...
Park Miniatur w Inwałdzie
relacja

Ulotka reklamowa dość wyniośle opisuje atrakcje Parku (w trzech językach). Ale z wiadomych przyczyn, tak musi być skonstruowana. Na pewno nie zawiera niezgodności w swoich opisach, jednak jest parę mankamentów, do których można się przyczepić. Sam Park, jak piszą autorzy ulotki, jest niepowtarzalnym w skali kraju przedsięwzięciem , zlokalizowanym w Inwałdzie na 40 000 m2.

Polska | | małopolskie | Inwałd - 2014-10-27 18:55:43 Czytaj więcej...
Trzy Lipki, czy na prawdę widać tutaj Tatry?
relacja

Trzy Lipki znajdują się na obrzeżach miasta Bielsko-Biała. W pobliżu Starego Bielska, a jak ktoś się bardziej orientuje w położeniu marketów, to pomiędzy Sarnim Stokiem i Makro. My podjechaliśmy autobusem nr 4 (trasa w stronę os. Wojska Polskiego) na os. Mieszka I (ul. Piastowska). Stąd udajemy się na ulicę Wita Stwosza. Przechodzimy przez przejazd kolejowy. Dochodzimy do ulicy Nad Potokiem, skręcamy w lewo, aby następnie skręcić w prawo na ulicę Pienińską. Idziemy pod górę, aż do momentu pojawienia się łąki. Droga przez łąkę jest dla nas atrakcyjniejsza, więc wybór był prosty. Z łąki widać już bardzo dobrze cel naszej popołudniowej wycieczki - krzyż na Trzech Lipkach.

Polska | | śląskie | Bielsko-Biała - 2014-10-30 13:03:27 Czytaj więcej...
Kaszubskie Oko
relacja

Z okolic Diableskiej Skały udaliśmy się prosto drogą którą dotarliśmy do Diabelskiej Skały. Oczywiście nic, oprócz łąk i lasów nie dociera do naszych oczu. Mijamy miejscowość Brzeżno Lęborskie, następnie musimy być czujni gdyż przed nami małe skrzyżowanie dróg, my skręcamy na nim w prawo! Drogowskaz jest albo go nie ma ;), ale kierujemy się na jedną z tych miejscowości (w kolejności występowania na drodze): Pużyce, Chrzanowo, Witków, Mierzyno, Gniewino. W pobliżu znajdują się trzy urocze jeziora, podobno prywatnego właściciela: Salino, Czarne, Dąbrze. Jedziemy cały czas prosto, aż dojedziemy do miejscowości Mierzyno. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo, a po wyjechaniu z tej miejscowości zmierzamy na kolejnym skrzyżowaniu w lewo w stronę Gniewina. W Gniewinie znowu mamy skrzyżowanie na którym kierujemy się w prawo, po dystansie około 3 kilometrów dojeżdżamy do celu - Kaszubskiego Oka. Interaktywna mapa (patrz wyżej) przedstawia ostatnią część trasy. Niezastąpiona w takich przypadkach jest nawigacja GPS. Bilet wstępu normalny wynosi 4zł (wyjazd windą), 3zł (schodami), ulgowy 3zł (windą) i 2zł (schodami). Wieża Widokowa dostępna jest dla odwiedzających w sezonie - przez cały tydzień, natomiast poza sezonem - w weekendy. Bliższe informacje na temat biletów można znaleźć na stronie http://www.gniewino.pl

Polska | | pomorskie | Gniewino - 2014-10-30 13:03:42 Czytaj więcej...
Zamek Tenczyn
relacja

Nasza trasa do Rudna, muszę przyznać była dość zagmatwana, na szczęście GPS Marka doprowadził nas do celu. Wspomnę tylko, że z Bielska kierowaliśmy się w stronę Tychów, na autostradę A4. Później równie ciekawie: Trzebinia, Wola Filipowska, Rudno. Zdecydowanie prościej było jechać przez Oświęcim i Alwernie (tak też wracaliśmy). Zamek jest bardzo dobrze widoczny od strony autostrady A4. Jak już znajdziemy się w Rudnie, drogowskazy powinny nas doprowadzić do zamku. Piszę, że powinny, ale można ich nie zauważyć (jeden był przewrócony). Nasza mapka interaktywna przedstawia dość szczegółowo dojazd do zamku. Przed zamkiem znajduje się parking płatny 3zł. Wstęp na teren ruin zamku jest darmowy.

Polska | | małopolskie | Rudno - 2014-10-30 13:10:08 Czytaj więcej...
Matyska - beskidzka Golgota
relacja

Pierwsze wrażenia, dojeżdżając do naszego celu są wstrząsające. W tej niewielkiej miejscowości, na zboczach niewielkiego wzniesienia znajdują się, jak żywe sceny upamiętniające ukrzyżowanie Pana Jezusa. Mimo znajomości tematu, sposób w jaki zostało to przedstawiono robi wrażenie na zwykłym śmiertelniku i każdej zatwardziałej duszy.

Polska | Beskid Śląski | śląskie | Radziechowy-Wieprz - 2014-10-31 08:55:22 Czytaj więcej...
Park Oliwski i Pachołek
relacja

Park Oliwski to moje największe zaskoczenie podczas tego wyjazdu. Proste myślenie przywołało obrazy parku jako miejsca, przez które strach wieczorem przejść. Jak nie dołożysz się do wina to dostaniesz w pysk. A nawet jak się dołożysz to też możesz dostać. Park Oliwski zmienił mój światopogląd.... A Pachołek, jak to wzniesienia nad morzem - trochę przypominają o górach.

Polska | | pomorskie | Gdańsk - 2014-11-12 16:31:09 Czytaj więcej...
Bystra - Klimczok
relacja

Dojazd z Bielska do Bystrej nie stanowi, większego problemu. Z Bielska-Białej kursują prywatne busy w kierunku Szczyrku, nie są one drogie. Szczególnie firma pana Stanisława Żądło - Żądło. Nazwa może nie kojarzy się z przewozami, ale znacznie ułatwia życie mieszkańcom i oczywiście turystom...

Polska | Beskid Śląski | śląskie | Bystra - 2015-01-02 14:02:10 Czytaj więcej...
Babia Góra jesień
relacja

Jest rok 2005. Długo oczekiwana wycieczka na Babią Górę. Tak na prawdę jest to pierwsza wyprawa w tak dużym gronie. Jak to bywa jesienią, wita nas chłodny, ale słoneczny poranek.

Polska | Beskid Żywiecki | małopolskie | Zawoja - 2016-05-20 22:28:59 Czytaj więcej...