logo

Wyszukiwania dla rodzaju wycieczek: “zwiedzanie

Sanktuarium Pasyjno-Maryjne w Kalwarii Zebrzydowskiej
relacja

Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej, które powstało na początku XVII wieku jako fundacja Mikołaja Zebrzydowskiego, należy dzisiaj do najciekawszych w Polsce założeń krajobrazowo-architektonicznych i do najczęściej uczęszczanych polskich miejsc pielgrzymkowych. Kilkudziesięciotysięczne rzesze pątników gromadzą się zwłaszcza podczas Chwalebnego Misterium Pańskiego w Wielkim Tygodniu oraz w czasie Misterium Pogrzebu i Triumfu Matki Bożej w sierpniu.

Polska | | małopolskie | Kalwaria Zebrzydowska - 2013-06-20 11:25:30 | comments Czytaj więcej...
Budapeszt
relacja

Dość okazyjnie udało mi się zwiedzić kilka zakątków w Budapeszcie. Pierwszy w życiu wyjazd służbowy. Mimo wręcz niewykonalnej misji nauczenia Węgrów obsługi pewnego, specyficznego programu do filmowania animacji, udało się po części zaspokoić instynkt poznawczy. A jest co zwiedzać i poznawać. Sami Węgrzy są przyjaźnie nastawieni, w pociągu udało mi się nawet rozegrać niesamowite partie pojedynku szachowego z 60 letnią Węgierką. Szkółka szachowa z podstawówki, jednak procentuje...

Węgry | | | Budapeszt - 2014-04-06 17:21:17 | comments Czytaj więcej...
Park Miniatur w Inwałdzie
relacja

Ulotka reklamowa dość wyniośle opisuje atrakcje Parku (w trzech językach). Ale z wiadomych przyczyn, tak musi być skonstruowana. Na pewno nie zawiera niezgodności w swoich opisach, jednak jest parę mankamentów, do których można się przyczepić. Sam Park, jak piszą autorzy ulotki, jest niepowtarzalnym w skali kraju przedsięwzięciem , zlokalizowanym w Inwałdzie na 40 000 m2.

Polska | | małopolskie | Inwałd - 2014-10-27 18:55:43 | comments Czytaj więcej...
Kaszubskie Oko
relacja

Z okolic Diableskiej Skały udaliśmy się prosto drogą którą dotarliśmy do Diabelskiej Skały. Oczywiście nic, oprócz łąk i lasów nie dociera do naszych oczu. Mijamy miejscowość Brzeżno Lęborskie, następnie musimy być czujni gdyż przed nami małe skrzyżowanie dróg, my skręcamy na nim w prawo! Drogowskaz jest albo go nie ma ;), ale kierujemy się na jedną z tych miejscowości (w kolejności występowania na drodze): Pużyce, Chrzanowo, Witków, Mierzyno, Gniewino. W pobliżu znajdują się trzy urocze jeziora, podobno prywatnego właściciela: Salino, Czarne, Dąbrze. Jedziemy cały czas prosto, aż dojedziemy do miejscowości Mierzyno. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo, a po wyjechaniu z tej miejscowości zmierzamy na kolejnym skrzyżowaniu w lewo w stronę Gniewina. W Gniewinie znowu mamy skrzyżowanie na którym kierujemy się w prawo, po dystansie około 3 kilometrów dojeżdżamy do celu - Kaszubskiego Oka. Interaktywna mapa (patrz wyżej) przedstawia ostatnią część trasy. Niezastąpiona w takich przypadkach jest nawigacja GPS. Bilet wstępu normalny wynosi 4zł (wyjazd windą), 3zł (schodami), ulgowy 3zł (windą) i 2zł (schodami). Wieża Widokowa dostępna jest dla odwiedzających w sezonie - przez cały tydzień, natomiast poza sezonem - w weekendy. Bliższe informacje na temat biletów można znaleźć na stronie http://www.gniewino.pl

Polska | | pomorskie | Gniewino - 2014-10-30 13:03:42 | comments Czytaj więcej...
Szymbark - dom na dachu
relacja

Jedziemy drogą nr 211 w stronę Kartuz. Piękne jeziora w okolicy Kartuz robię wielkie wrażenie. My musimy znaleźć drogę na Kościerzynę lub Egiertowo. Nie bez przyczyny skręcamy w Kartuzach na ulicę Kościerską. Jest to droga nr 224 prowadząca do Tczewa. Mijamy miejscowość Somonino, dojeżdżamy do Egiertowa i wpadamy na 20-stkę (skręcamy w prawo). Przed nami miejscowości Starkowa Huta i Rybaki, jednak większe wrażenie robi wieża widokowa na Wieżycy, której niestety nie mieliśmy okazji zwiedzić. Za miejscowością Rybaki, druga droga odbijająca w prawo prowadzi do naszego celu - miejscowości Szymbark. Po przejechaniu 1,5 km docieramy do Szymbarku, wypatrujemy oznaczenie prowadzące do Najdłuższej deski , Skansen budownictwa drewnianego. (po lewej stronie). Jako, że jest to długi weekend majowy można było się spodziewać natężenia ruchu w tym miejscu, jednak magnez atrakcji tego miejsca przerósł nasze oczekiwania. Rezygnujemy z dojazdu na parking i parkujemy samochód przy drodze. Czeka nas trochę dłuższy spacer...

Polska | | pomorskie | Szymbark - 2013-06-25 08:49:36 | comments Czytaj więcej...
Matyska - beskidzka Golgota
relacja

Pierwsze wrażenia, dojeżdżając do naszego celu są wstrząsające. W tej niewielkiej miejscowości, na zboczach niewielkiego wzniesienia znajdują się, jak żywe sceny upamiętniające ukrzyżowanie Pana Jezusa. Mimo znajomości tematu, sposób w jaki zostało to przedstawiono robi wrażenie na zwykłym śmiertelniku i każdej zatwardziałej duszy.

Polska | Beskid Śląski | śląskie | Radziechowy-Wieprz - 2014-10-31 08:55:22 | comments Czytaj więcej...
Wydmy w Łebie zimą...
relacja

Wydmy w Łebie, a w zasadzie w Rąbce - zimą. Chociaż bez śniegu.... Sama galeria. Relacje ktoś ukradł..

Polska | | pomorskie | Łeba - 2013-06-28 09:36:50 | comments Czytaj więcej...
Paryż - Wieża Eiffla
relacja

Wycieczkę do Paryża ufundowała nam, w swoim konkursie, rozgłośnia radiowa Złote Przeboje. Nigdy nie miałem takiego szczęścia, aby coś wygrać i również tym razem to nie ja wygrałem ;) To mojej drugiej połówce sprzyja szczęście! Organizatorem wycieczki był dobrze znany Orbis. 4 dni i 3 noce w Paryżu!!!! Marzenia się spełniają! Do Warszawy przez Łódź i Łuków (nocleg u rodziny Doroty) zawieźli nas rodzice Doroty. Na Okęciu stawiliśmy się dokładnie 2 godziny przed odlotem. Pani pilot się nami zaopiekowała, dostaliśmy bilety, przeszliśmy odprawę, dowieziono nas autobusem pod samolot linii norwegian.com i z niecierpliwością czekaliśmy na nasz pierwszy lot!

Francja | | | Paryż - 2013-07-01 10:00:54 | comments Czytaj więcej...
Góra Gradowa  - Gdańsk

Góra Gradowa - Gdańsk

Wycieczka na Górę Gradową w kilku aspektach była bardzo udana. W zasadzie nie mogę powiedzieć, aby w jakimkolwiek aspekcie nie była ona udana. Ale do rzeczy. Góra Gradowa to potężna dawka historii, która dla mnie nie była obca. To również piękna panorama na centrum Gdańska. Na Górze Gradowej znajduje się Centrum Hewelianum - beztroski czas spędzony ze światem nauki.

Polska | | pomorskie | Gdańsk - 2013-09-13 22:19:00 | comments Czytaj więcej...
Park Oliwski i Pachołek
relacja

Park Oliwski to moje największe zaskoczenie podczas tego wyjazdu. Proste myślenie przywołało obrazy parku jako miejsca, przez które strach wieczorem przejść. Jak nie dołożysz się do wina to dostaniesz w pysk. A nawet jak się dołożysz to też możesz dostać. Park Oliwski zmienił mój światopogląd.... A Pachołek, jak to wzniesienia nad morzem - trochę przypominają o górach.

Polska | | pomorskie | Gdańsk - 2014-11-12 16:31:09 | comments Czytaj więcej...
Bielsko-Biała - Warszawa - Gdańsk
relacja

Bo Bielsko, Gdańsk, Warszawa to całkiem fajna trasa! Weekendowy wyjazd nad morze? Dlaczego nie? Nie ma to jak spędzić trochę godzin w autobusie! PolskiBus.com uprzyjemnia podróż dostępem do internetu, jednak i tak zmęczone oczy dopominają się snu. Taka trasa podczas przedłużonego weekendu to ciekawe doświadczenie...

Polska | | pomorskie | Gdańsk, Warszawa - 2013-07-03 12:34:29 | comments Czytaj więcej...
Łeba
relacja

W Lęborku musimy odnaleźć drogę nr 214. Najaprościej dostać się do ronda "Solidarności" i na nim znajduje się drogowskaz na Łebę. My cały czas podążamy drogą 214, mijamy Nową Wieś Lęborską, tutaj droga zakręca o 90 stopni w prawo, aby po chwili łukiem znowu obrać kierunek północny. W Wicku trasa krzyżuje się z drogą nr 213, my kierujemy się na Łebę. Mijamy Charbrowo, Steknicę. W tych okolicach, można podziwiać, po lewej stronie, ruchome wydmy. Przed Łebą mamy malutkie rondo i przejazd kolejowy, wjeżdżamy do miasteczka ulica Kościuszku (główna ulica w Łebie). W nieodległych czasach z Lęborka jeździł pociąg do Łeby (kiedyś było nawet bezpośrednie połączenie z Bielska-Białej). Jednak urodził się bardzo dobry i trafny pomysł na szynobus. Co z tego jak się zepsuł i nie ma pomysłu jak go naprawić.

Polska | | pomorskie | Łeba - 2014-02-24 13:43:25 | comments Czytaj więcej...