logo

Wyszukiwania dla rodzaju wycieczek: “zamki

Zamek w Będzinie
relacja

Dość niespodziewana wyprawa na podbój będzińskiego zamku. Ciekawe, czy ktos słyszał o zamku w Będzinie? Lokalizacja jest niesamowita - przedwojenna zabudowa miasteczka handlowego, dość mocno zurbanizowana. W centrum tego wszystkiego stoi sobie od wieków niesamowity zamek. Muszę przyznać, że Rafał staje się łowcą takich perełek.

Polska | | śląskie | Będzin - 2014-03-19 08:02:55 | comments Czytaj więcej...
Zamek w Mosznej
relacja

Miejscowość Moszna położona jest około 30 km od Opola, na trasie w kierunku Prudnika i Głuchołaz. My oczywiście poruszaliśmy się autostradą A4 i zjechaliśmy na drogę 409 do Krapkowic. Przejeżdżając przez pobliskie wioski dotarliśmy do Mosznej. Niezastąpiona w takich przypadkach jest nawigacja GPS. Niestety dojazd pod samą bramę jest niemożliwy (teoretycznie), można jednak skorzstać z pobliskich parkingów. Do zamku prowadzi asfaltowa droga wzdłuż walących się murów i stawu. Jak się okazało wstęp do kompleksu zamkowego jest płatny, my dziwnym zbiegiem okoliczności weszliśmy na teren kompleksu gratisowo. Również za zwiedzanie wnętrza zamku należy dodatkowo zapłacić (5zł). Zwiedzanie odbywa się w określonych godzinach i po uzbieraniu się grupy chętnych.

Polska | | opolskie | Moszna - 2014-10-16 17:09:04 | comments Czytaj więcej...
Pałac w Krowiarkach
relacja

Miejscowość Krowiarki położona jest około 12 km od Raciborza, drogą 417 przez Pawłów (zob. interaktywna mapa). My połączyliśmy wycieczkę do pałacu w Krowiarkach ze zwiedzaniem zamku w Mosznej. Zwiedzanie obu obiektów jak najbardziej można połączyć! Przejeżdżając przez pobliskie wioski dotarliśmy do Krowiarek. Na głównym skrzyżowaniu (o ile nie jedynym), jadąc od strony Raciborza należy skręcić w lewo. Mijamy po lewej stronie kościół z 1910 r. pw. Narodzenia NMP. Po kilkuset metrach oczom ukazuje się piękny, lecz zdewastowany Pałac w Krowiarkach.

Polska | | śląskie | Krowiarki - 2013-06-21 22:25:20 | comments Czytaj więcej...
Zamek w Żywcu
relacja

Wycieczka do nieodległego Żywca i miłe chwile spędzone na zwiedzaniu zamku oraz pięknego parku.

Polska | | śląskie | Żywiec - 2014-10-23 16:04:09 | comments Czytaj więcej...
Zamki na drodze z południa na północ
relacja

Nasza podróż przebiega bursztynową trasą szybkiego ruch A1, łączącą północ z południem. Zwiedzanie zamków tej trasie połączone było z wyprawą nad nasze polskie morze. Stworzyłem małą poglądową mapę z miejscami, do których trafiliśmy lub też chcieliśmy trafić ;) Niezastąpiona w takich przypadkach jest nawigacja GPS. Zaczynamy z Bielska-Białej...

Polska | | śląskie | Bielsko-Biała - Lębork - 2014-10-24 14:45:29 | comments Czytaj więcej...
Zamek Tenczyn
relacja

Nasza trasa do Rudna, muszę przyznać była dość zagmatwana, na szczęście GPS Marka doprowadził nas do celu. Wspomnę tylko, że z Bielska kierowaliśmy się w stronę Tychów, na autostradę A4. Później równie ciekawie: Trzebinia, Wola Filipowska, Rudno. Zdecydowanie prościej było jechać przez Oświęcim i Alwernie (tak też wracaliśmy). Zamek jest bardzo dobrze widoczny od strony autostrady A4. Jak już znajdziemy się w Rudnie, drogowskazy powinny nas doprowadzić do zamku. Piszę, że powinny, ale można ich nie zauważyć (jeden był przewrócony). Nasza mapka interaktywna przedstawia dość szczegółowo dojazd do zamku. Przed zamkiem znajduje się parking płatny 3zł. Wstęp na teren ruin zamku jest darmowy.

Polska | | małopolskie | Rudno - 2014-10-30 13:10:08 | comments Czytaj więcej...
Zamek Orawski
relacja

Moim zaskoczeniem była odległość, w jakiej znajduje się Orawski Zamek względem Bielska-Białej. Taka perełka wśród zamków jest na wyciągnięcie ręki, zaledwie 90 km od Bielska-Białej.

Słowacja | | | Oravski Podzamok - 2013-06-27 16:45:15 | comments Czytaj więcej...
Zamek w Trencinie
relacja

Trencin to dla mnie zwariowane miasto, stylowo zawierające chyba wszystko, wszystko to zmiksowane na niezłą papkę, którą sobie skonsumujemy.

Słowacja | | | Trencin - 2013-06-28 09:14:01 | comments Czytaj więcej...
Ruiny zamku Beckov
relacja

Beckov to taka perełka, mała słowacka wioska z jedną wielką skałą, na której powstał zamek. Tyle na temat Beckova można powiedzieć w skrócie. Jadąc do Bratysławy ruiny Beckovskiego zamku przyciągną wzrok niejednego pasażera i kierowcy. Może ktoś pomyśli w przelocie: kiedyś tu przyjadę i zobaczę te ruiny z bliska? Ilu tak zrobi? My na szczęście mamy Rafała. To dzięki niemu mogliśmy oglądać zamek Beckov od środka!

Słowacja | | | Beckov - 2013-06-28 09:20:17 | comments Czytaj więcej...
Zlot zabytkowych samochodów na zamku w Chudowie
relacja

Okolice chudowskiego zamku to bardzo ciekawe miejsce. Od wieków stoją sobie tutaj ruiny małego zamku z zachowaną wieżą. Plejstoceński lądolód przetransportował w te okolice 18 tonowy głaz narzutowy. Wyrosło drzewo z ogromną dziuplą, o którym jeden Pan powiedział, ze to lipa, ale trochę za duża ta lipa, a tak w zasadzie to liście to drzewo ma jak lipa, ale dąb to to nie jest.. I bądź tu mądry....

Polska | | śląskie | Chudów - 2013-07-01 09:55:54 | comments Czytaj więcej...
Mirów i Bobolice
relacja

Niewielkie wzniesienia nie powodują większych trudności w poruszaniu się po Wyżnie Krakowsko-Częstochowskiej. A przekraczające granice naszej wyobraźni formy skalne i górujące nad nimi ruiny starych zamków powodują, że te niewysokie wzniesienia są cholernie atrakcyjne. Nasz weekendowy wyjazd zaczynamy od Mirowa i Bobolic!

Polska | Jura | małopolskie | Mirów - 2013-07-02 08:17:10 | comments Czytaj więcej...