Strona główna  /  Wycieczki  /  Morskie Oko 2006

Morskie Oko 2006

Trasa: Bielsko-Biała - Zakopane - Palenica Białczańska - Wodogrzmoty Mickiewicza - Morskie Oko - Palenica Białczańska - Zakopane
Data: 08.07.2006
Uczestnicy: Ania, Aga, Bartek, Lowell

1:30 Coś dziwnie zaczyna drgać i wydać trzykanałowe dźwięki. Connecting People się odzywa... Podobno nie można się od razu "zrywać" w takich sytuacjach, gdyż wg Indian, można zgubić swojego ducha. Teraz przynajmniej będę wiedział kiedy go zgubiłem... O 02.20 jedzie PKS do Zakopanego. Jedzie, albo przynajmniej ma jechać. Przykra by to była niespodzianka jakby się nie pojawił na płycie dworca. Jednak pojawił się i to punktualnie! Wcześniej na dworcu pojawili się Ania z Bartkiem. Wpakowaliśmy cały dobytek do autobusu i zakosztowaliśmy drzemki. Autobus był na miejscu po 5.00. Zakopane uśpione, jedynie "pokojowi" naganiacze się kręci. Taksówką dotarliśmy na Pardałówkę. Tutaj czeka na Nas Agula ;-). Krótka drzemka, poranna kawa i ruszamy w trasę.

Morskie Oko

W autobusie

Wsiadamy do eksluzywnej limuzyny z tabliczką Morskie Oko. W środku, jak widać na zdjeciu powyżej, komfortowe warunki...

Dojeżdzamy do Palenicy Białczańskiej. Wyskoczyliśmy z autobusu, głosem z megafonu przywitali nas Strażnicy Leśni, Ci w odróżnieniu od Miejskich troche lepiej się kojarzą. Trafiliśmy na strajk, oczywiście i tym razem chodzi o kasę. Kupiliśmy bilety, dostaliśmy nalepki, złożyliśmy podpisy i wszyscy byli zadowoleni.

Widoki ze szlaku

Wkraczamy na teren Tatrzańskiego Parku, trasa troszkę nużąca, aswaltowa droga, dookoła jak można się domysleć las. Przed nami niesamowite masywy górskie.

Docieramy do Wodogrzmotów Mickiewicza

Wodogrzmoty Mickiewicza, wodospady w Tatrach Wysokich utworzone z trzech większych i kilku mniejszych kaskad (od 3 do 10 m) na potoku Roztoka w (Dolinie Roztoki) wypływającym z Pięciu Stawów Polskich, ok. 1 km od jego ujścia do Białki. Wodospady te nazwane zostały Wodogrzmotami z racji olbrzymiego huku jaki powoduje spadajaca nimi woda, zwłaszcza po dużych opadach. Trzy większe noszą nazwy: Wyżni Wodogrzmot, Pośredni Wodogrzmot i Niżni Wodogrzmot. Powstały one w miejscu, w którym woda pokonuje próg skalny jakim Dolina Roztoki schodzi do Doliny Białki .Powyżej piętrzą się urwiska Turni nad Szczytami w masywie Wołoszyna. Nad Wodogrzmotami, na stokach Roztockiej Czuby rośnie reliktowy drzewostan modrzewiowo-limbowy.

Wodogrzmoty Mickiewicza

Po trzech godzinach z hakiem (ciekwe kto niósł hak) docieramy do celu. Dlaczego tak długo? Gramoliłem sie z aparatem, kręciliśmy po drodze reklamę pewnego superpysznego napoju (wlazłem w jakieś dziwne krzaki i trząsłem nimi, aż igły leciały). Ale dotarliśmy przed deszczem, minimalnie bo minimalnie ale przed.

Morskie Oko

Lowell

Morskie Oko odwiedza podobno ok. 15 tysięcy osób dziennie! Co przyciąga tyle osób w jedno miejsce? Morskie Oko i jego otoczenie jest jednym z najpiękniejszych miejsc w Tatrach. Samo dojście do Morskiego Oka nie wzbudza emocji, jest to zwykła szosa, która kiedyś można było dojechać do samego schroniska nad Morskim Okiem. Otoczenie jeziora ma najbardziej wysokogórski charakter po polskiej stronie Tatr. Mięguszowieckie Szczyty wznoszą się ponad 1000 metrów nad lustrem wody, W głębi nieco z tyłu znajdują się Rysy uważane za najwyższy szczyt Polski. Uwagę przykuwa też ogromne pole piargów u stóp Mięguszowieckich Szczytów oraz strzelisty Mnich

Aga

Morskie Oko z powierzchnią 34,9 (lub może 34,5) ha jest największym lub drugim co do wielkości jeziorem całych Tatr (zbliżoną powierzchnię ma Wielki Staw w Dolinie Pięciu Stawów Polskich). Długość jeziora wynosi 862 metry, szerokość 566 metrów, a największa głębokość to prawie 51 metrów. Położone jest na wysokości 1395 metrów na dnie misy polodowcowej. Od północy zamknięte jest ryglem skalnym nadbudowanym dodatkowo wałem moreny czołowej. Woda z jeziora odpływa Rybim Potokiem.

Zobacz wszystkie zdjęcia z wycieczki!

Pozostaw Komentarz

Twój adres mailowy nie zostanie opublikowany.

Podobne

dolina-5-stawow-oraz-piekielnie-sliskie-szpiglasowe-perci

Dolina 5 Stawów oraz piekielnie śliskie Szpiglasowe Perci

orla-perc

Orla Perć

giewont-co-sprawia-ze-jest-taki-popularny

Giewont - co sprawia, że jest taki popularny?