Strona główna  /  Wycieczki  /  Magurka przez Czupel

Magurka przez Czupel

Trasa: Łodygowice - Lipka (425 m n.p.m.)- Przysłop (629 m n.p.m.) - Czupel (933 m n.p.m.) - Magurka (909 m n.p.m.) - Rogacz (828 m n.p.m.) - Bielsko-Biała
Data: 01.04.2007
Uczestnicy: Agnieszka, Lowell

Wiosenna pogoda nie płatała żartów, mimo prima aprilisu. Bezchmurne niebo i ciepłe słoneczko towarzyszyły nam przez cały dzień. Najpierw "niebieską strzałą" dostaliśmy się do Łodygowic, tutaj biegnie czerwony szlak, aż do Międzybrodzia.

Jednak już od samego początku towarzyszyły nam piękne widoki:

Łodygowice

Pierwszy z nich przedstawia pola i domy w Łodygowicach.

Skrzyczne

A to widok na potężną kopułę Skrzycznego (1257 m n.p.m.) ...

Domek na szlaku

Z początku szlak biegnie poprzez pola, polną drogą. Dochodzimy do osamotnionej Lipki. Następnie wkraczamy do lasu, tablice ostrzegają nas o strefie rozrzutu pobliskiego kamieniołomu. Mijamy samotne gospodarstwo.

Szlak przez las

Diabli Kamień

W końcu można zrzucić zimową odzież... Pokonujemy niewielkie podejście, teren stopniowo się wypłaszcza i wchodzimy na sporą polanę. Tutaj łaczy się z naszą drogą, żółty szlak z Tresnej. Następnie po lewej stronie ukazuje się nam "Skalny Grzyb", sporych rozmiarów skała piaskowca. Co prawda do najpopularniejszych "Skalnych Grzybów" dużo mu brakuje, jednak jest dzisiejszą atrakcją na szlaku. Skałą ta nazywana jest "Diablim Kamieniem".

Krzyż w Lesie

W miarę upływu czasu opuszczamy szeroką drogę i zaczyna się podejście. Po drodze mijamy dwie polanki, za jedną z nich wyłąnia się z lasu biały krzyż widoczny na zdjęciu powyżej.

Następnie poruszamy się wąską ścieżką, przed nami ostre podejście na Czupel.

Czupel

Dochodzimy do skrzyżowania szlaków pod Czuplem. Czerwony szlak prowadzi do Międzybrodzia. Niebieski szlak rozpoczyna się w Czernichowie i doprowadzi nas na Magurkę. Znaleźliśmy dość interesujące drzewo, o nieprawdpodobnych kształtach. W zależności od punktu patrzenia i osoby, kryje w sobie różne oblicza.

Widok z Czupla

Zdobywamy Czupel (933 m n.p.m.). Widok nieprzeciętny i niecodzienny! Zdęcie powyżej przedstawia widok na Porabkę. Po prawej stronie na zdjęciu masywem Palenicy (572 m n.p.m.) i Snozy (568 m n.p.m.) oraz wyższego Bukowskiego Groniu (767 m n.p.m.). Po lewej stronie Zasolnica (555 m n.p.m.).

Pasmo Hrobaczej

Od lewej Groniczki (839 m n.p.m.), Przełęcz u Panienki (710 m n.p.m.), Hrobacza Łąka (828 m n.p.m.) i Bujakowski Groń (749 m n.p.m.)

Magurka

A to widok w stronę głownego celu wycieczki - Magurki (909 m n.p.m.).

Ruszamy niebieskim szlakie w stronę Magurki. Co chwilę jakieś motyle przelatywały nam drogę. Wszystko wskażuje, że to już wiosna! Teraz szlak prowadzi prawie płaskim grzbietem. Na jednej z polan stało przed II wojną światową schronisko "Widok na Tatry". Po południowej stronie znajduje się niewielka jaskinia szczelinowa zwana "Wietrzną Dziurą". Natomiast północna strona to ogromna ilość wiatrołomów.

Schronisko na Magurce. Wybudowane w 1913 r. przez Beskidenverein, należące obecnie do PTTK. W schronisku chwila odpoczynku i relaksu. I nasz dzisiejszy obiad ;). Wracamy do Bielska szlakiem czerwonym przez Rogacz.

Schronisko na Magurce

Zobacz wszystkie zdjęcia z wycieczki!

Pozostaw Komentarz

Twój adres mailowy nie zostanie opublikowany.

Podobne

jaskinia-wietrzna-dziura

Jaskinia Wietrzna Dziura

zimowa-magurka-czyli-tarcie-tylkiem-po-lodzie

Zimowa Magurka czyli tarcie tyłkiem po lodzie